سازمان ملل و تاجیكستان همكاری ها را توسعه می دهند
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری 'اوستا'، در این دیدار مناسبات 20 ساله تاجیكستان و سازمان ملل و دورنمای توسعه مناسبات میان دو طرف بررسی شد.

'رحمان' امروز (شنبه) دراین ملاقات ،از كمك های سازمان ملل متحد برای تحقق رشد در بخش های اجتماعی و اقتصادی تاجیكستان قدردانی كرد و گفت: حمایت ها و پشتیبانی های این نهاد بین المللی می تواند نقش موثری در پیشبرد اهداف توسعه ای این كشور داشته باشد.

هماهنگ كننده سازمان ملل متحد گفت: نهادهای مختلف این سازمان در 10 سال اخیر 600 میلیون دلار در قالب كمك های مختلف به این كشور پرداخت كردند.

'زویف' نقش این سازمان را در دستیابی تاجیكستان به صلح و ثبات، توسعه زیرساخت های اقتصادی و تلاش برای كاهش میزان فقر مهم و سازنده ارزیابی كرد.

مسوول برنامه توسعه سازمان ملل متحد در تاجیكستان از ادامه روند ارائه كمك های بشردوستانه به اقشار آسیب پذیر جامعه تاجیك خبر داد.

هم اكنون 22 نماینده از موسسه های وابسته به سازمان ملل متحد در مناطق مختلف تاجیكستان با بیش از 700 كارمند فعالیت می كنند كه این میزان بالاترین تعداد در قلمرو سابق اتحاد شوروی و اروپای شرقی است.

میزان كمك های مالی و فنی سازمان ملل به تاجیكستان در سال 2011 ، به 70 میلیون دلار رسید.

گفتنی است موسسه ها و نهادهای مختلف سازمان ملل در حال حاضر در بخش های كشاورزی، توسعه روستاها، صنایع دستی، آبرسانی، انرژی كوچك و غیره تاجیكستان فعالیت می كنند.

آساق**ه.ص**1558**5981





:: برچسب‌ها: مردم , نشان ,
:: بازدید از این مطلب : 380
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: